نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی تیشرت چاپی بدون داشتن موجودی

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی تیشرت چاپی بدون داشتن موجودی
نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی تیشرت چاپی بدون داشتن موجودی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، فرقی نمی‌کند که  شما یک صدا پیشه، مدیر یک شرکت خصوصی و یا نوازنده‌ای در یک گروه موسیقی باشید. شما با هر مهارت و تجربه‌ای، می‌توانید به سراغ به این بازار جذاب بروید که می‌توانید یک چالش هیجان‌انگیز برای افزایش درآمد شما باشد. در بین همه‌ی محصولاتی که می‌توانید برای آنها فروشگاه آنلاین ایجاد کنید، فروش کالاهای چاپی مثل تیشرت‌، کیف‌ یا لیوان یا … بصورت اینترنتی یک گزینه ایده آل خواهد بود، اگر برایتان سوال است که چرا چنین کسب و کاری را باید پیشنهاد دهیم، شما را دعوت می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. قطعا شروع این کار از آنچه که تا الآن تصورش را کردید، آسان‌تر است.

شما می‌توانید با گرفتن سفارش‌ با طرح‌های درخواستی مشتریان تان برای چاپ روی تی‌شرت یا هر کالای دیگر، بدون نیاز به تولید اولیه، شروع به فروش کنید.  پس از گذشت مدتی از شروع کارتان هم، با اطلاعاتی که از بازار و سلیقه مشتری بدست آوردید، می‌توایند طرح های از پیش آماده تان را چاپ و تولید کنید و در سایت یا پیج اینستاگرام خود برای فروش به نمایش بگذارید.

رفته رفته با گسترده کردن طیف کالاهایی که امکان چاپ روی آنها دارید، می‌توانید سهم بازار بزرگ تری بگیرید.

مزایای چاپ کالاهای بدون موجودی

فروش آنلاین محصولات چاپی می‌تواند نیاز شما را از انبارداری و سرمایه اولیه برطرف کند یا به حداقل برساند. زمانی که مشتری کالای مورد نظر خود را ثبت می‌کند، شما در پنل مدیریت سایتان آن را خواهید دید و می‌توانید برای تولید آن دست بکار شوید. حتی اگر خودتان توانایی خرید دستگاه های چاپ را ندارید و نمی‌خواهید این کار را هم بصورت دستی انجام دهید، می‌توانید با شرکت‌ها و چاپخانه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند مذاکره کنید و شرایط همکاری و قیمتی که میتوانند در ازای هر سفارش برای شما در نظر بگیرند را از از آنها بخواهید. اکثر این شرکت‌ها، خودشان خدمات ارسال دارند و شما بعنوان فروشنده حتی نیاز نیست محصول را بسته بندی و پک کرده و برای مشتری ارسال کنید. علاوه بر اینکه در این حالت زمان را از دست نمی‌دهید،  به انبار جهت نگهداری محصولات خود نیاز نخواهید داشت.

اگر شما قبلا دارای سایت فروشگاهی بودید، ایده چاپ می‌تواند راهی برای افزایش درآمد و تنوع موجودی شما باشد. این مورد می‌تواند باعث شود محصولات شما نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و میانگین فروش خودتان را افزایش دهید.

اگر دوست دارید فروش تیشرت و کالاهای چاپی خود را شروع کنید، موارد زیر را انجام دهید:

  • محصولات خود را انتخاب کنید

در اولین گام انتخاب کنید محصول خود را با چه رنگ و اندازه‌ای می‌خواهید بفروشید. برای کالاهای خود برند انتخاب کنید. آیا مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ می‌توانید با تحقیق بازار، کالاهایی که مشتریان بیشتر خواهان خرید آن هستند را پیدا کنید.

با جستجوی عبارت «سفارش چاپ روی تیشرت» یا عبارات مشابه در گوگل، سایت‌های فعال و محبوب این حوزه را پیدا کنید و با فیلتر کردن محصولات پر فروششان می‌توانید نیاز بازار را بهتر درک کنید و فروشگاه خودتان را هم بر همان اساس پایه گذاری کنید.

زمانی که برای فروش آماده شدید یک سرویس چاپ انتخاب کنید. سرویس های ایرانی زیادی هستند که می‌توانید برای این کار از آنها استفاده کنید. شرکت هایی مثل چاپ متین، چاپ نفیس، پارسیا ایده و … از جمله شرکت‌هایی هستند که می‌توانید برای همکاری با آنها فکر کنید. همچنین شرکت‌هایی مانند Printful و Art of Where در خارج از ایران این امکان را به شما می‌دهند که با بارگذاری طرح دلخواه، محصول خود را آنلاین تولید کنید و بعد از پایان مراحل نمونه‌ای را برای خودتان سفارش دهید تا مطمئن باشید مشتری چه محصولی را دریافت خواهد کرد.

با انجام یک جستجوی ساده در اینترنت، یا مراجعه حضوری به بازار بهارستان (خیابان ظهیرالاسلام) در تهران  یا سایر بازارهای چاپ در شهر خودتان با تعداد زیادی از چاپخانه ها مواجه‌ میشوید که خدمات مشابهی در این زمینه دارند و می‌توانید یک مجموعه با قیمت مناسب و کیفیت خوب پیدا کنید.

  • فروشگاه آنلاین خود را راه‌‌اندازی کنید

برای حضور قدرتمند در بازار تجارت الکترونیک، باید فروشگاه آنلاین خودتان را راه‌اندازی کنید تا مشتریان به کالاهای شما دسترسی داشته باشند و به راحتی خریداری کنند. ابتدا محصولات تان را در سایت بارگذاری کنید، روش های پرداخت مثل درگاه های مختلف بانکی متصل کنید و شرایط و هزینه های حمل و نقل را هم برای مشتری در سایت ایجاد کنید، تسویه حساب فروشگاهی تنظیم کنید و شرایط ارسال را برای مشتریان ایجاد کنید.

  • موارد مورد نیاز برای فروش را لیست کنید

زمان آن فرا رسیده است که اطلاعات مربوط به محصول خود، مانند: عکس محصول، قیمت و … را بصورت دقیق بارگذاری کنید. در ابتدا می‌توانید تصاویر مورد نیاز خود را با استفاده از نمونه‌هایی که قبلا چاپ شده‌اند بارگذاری کنید، با ادامه روند توسعه کارتان می‌توانید این تصاویر را با عکاسی محصولات خود جایگزین کنید. جهت قیمت‌گذاری حاشیه سود و هزینه هایی که برای تولید دارید را حتما در نظر بگیرید.

هنگامی که موارد مربوط به محصول خود را لیست می‌کنید حتما عناوین و توضیحاتی را برای محصولات انتخاب کنید که با استفاده از قوانین SEO در گوگل بهتر دیده شوند.

ادامه مطلب در مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top