استراتژی تجربه کاربری یا UX Strategy چیست و چرا اهمیت دارد؟

استراتژی تجربه کاربری یا UX Strategy چیست و چرا اهمیت دارد؟
استراتژی تجربه کاربری یا UX Strategy چیست و چرا اهمیت دارد؟

حضور کاربران، شاید مهم ترین فاکتوری باشد که موفقیت یک وب‌سایت را رقم بزند. اما با وجود بیش از ۴۰۰ میلیون وب سایت فعال در آن واحد در سراسر دنیا و رقابت زیادی که بین آنها وجود دارد، به نظر دشوار میرسد که توجه کاربری را به سمت یک وب سایت خاص جلب کنید.

برای همین موضوع، رفتار و و عملکرد کاربران و بازدیدکنندگان سایت ها را بررسی کردیم تا دلایل کم شدن  رقبت شان برای بازدید مجدد از یک سایت را متوجه شویم. در این مطالعه و بررسی در نگاه اول به نظر می‌رسید کم بودن سرعت لود یک سایت مهم ترین دلیل این ماجراست ، اما به تدریج و با ثبت تجارب بیشتر کاربران، آمار به ما نشان داد موضوعات محتوایی و کارایی و بهره وری و بازدهی وب سایت، در نگهداری کاربران، اهمیت بیشتری یافته و توجه به موضوعی به نام UX Strategy یا استراتژی تجربه کاربری لازم است تا کاربران را در وب سایت نگه داشته و آنها را مجاب کند تا به وب سایت مجددا سر بزنند.

در ادامه، درباره استراتژی تجربه کاربری و دلیل اهمیت داشتن آن صحبت می‌کنیم. با ذکر چند مثال، استفاده از تجارب کاربران در واکنش به استراتژی های خشک فعلی، راهکارهایی برای پیدا کردن مسیرهای بهتر و ابزارها و پارامترهای اندازه گیری آن را بیان می نماییم که بیش از هر چیز، اهمیت UX Strategy را بیان می نماید.

استراتژی تجربه کاربری یا UX Strategy چیست؟

هر چقدر بتوانیم اطلاعات و آماری از رفتار کاربران هنگام مواجهه با وب سایت، برند یا صفحه اینستاگرام کسب و کارخودمان داشته باشیم در نهایت بهتر می‌توانیم برای ایجاد جذابیت، ماندگاری و ایجاد وفاداری تصمیم گیری و اقدام کنیم. اما چالشی مطرح می شود که با توجه به سلایق مختلف و انتظارات بالقوه‌ی متنوع و متعدد کاربران در مواجهه با هر وب سایت، این رویکرد که نقطه نظرات همه لحاظ شود و سلایق همه‌ی کاربران تامین گردد، محکوم به شکست بوده و احتمالا نتیجه ی معکوس می‌دهد.

ادامه مطلب در مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top