راهنمای نوشتن یک پروپوزال تجاری موفق همراه با مثال های کاربردی

مشاغل مختلف همگی دارای یک هدف مشترک هستند و آن چیزی نیست جز کسب درآمد. برای نائل شدن به این هدف تمامی آنها باید بکوشند تا نظر مشتریان احتمالی که ممکن است به محصول یا خدمات آنها علاقه‌مند باشند را به خود جلب نمایند.

اگر کارآفرین هستید حتما می‌دانید که نوشتن یک پروپوزال قوی این امکان را به شما می‌دهد تا فاصله میان خود و مشتریان بالقوه‌تان را کاهش دهید. در یک به یک مراحل راه‌اندازی کار، از طراحی وب سایت گرفته تا ایجاد پایگاه مشتریان مهم این است که مردم را متقاعد کنید که آنچه شما ارائه می‌دهید، بهترین بازار است.

برای اینکه در میدان مسابقه با رقبایتان، شما یک پله جلوتر باشید، راهنمایی را برایتان در نظر گرفته‌ایم که به شما کمک می‌کند یک پروپوزال تجاری قوی و حساب شده بنویسید.

اصلا پروپوزال تجاری چیست و چه فرقی با بیزینس پلن دارد؟

پروپوزال تجاری سندی است که به منظور متقاعد ساختن مشتری برای امضای قرارداد کاری یا استفاده از خدمات خاصی طراحی و تنظیم می‌شود.

به عنوان مثال یک آژانس عکاسی ممکن است پروپوزالی را برای یک شرکت طراحی کند که پیشنهاد می‌دهد، به شیوه‌ای نوین از محصولات آنها عکس گرفته شود.

 این طرح می‌تواند به اقتضا اطلاعاتی که لازم است درباره پروژه داده شود، کوتاه یا طولانی باشد.

بر خلاف بیزنس پلن یا همان طرح تجاری که همانند یک نقشه راه، چگونگی ساختار، فعالیت‌ها و مدیریت کسب و کار را نشان می‌داد، پروپوزال تجاری برای کمک به فروش و دستیابی به مشتریان جدید طراحی می‌شود.

سه نوع پروپوزال تجاری برای بررسی وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

 هر سه بر این موضوع تمرکز دارند که مشکل آن کسب و کار چیست، چه راه حلی برای آن می‌توان ارائه داد و هزینه آن چقدر برآورد می‌شود.

انواع پروپوزال های تجاری

خب بهتر است بپردازیم به همان سه نوع پروپوزال تجاری که اشاره کردیم.

ادامه مطلب در مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top