چگونگه یک فوتر زیبا و تاثیرگذار برای وب سایت خود بسازیم؟ (به همرا ۱۲ مثال جذاب)

گاهی اوقات، جزئیات کوچک می‌توانند تغییرات چشمگیری در وب سایت شما ایجاد کنند. وقتی نوبت به ساخت وب سایتتان می‌رسد، شاید طراحی فوتر به اندازه بخش‌های دیگر در اولویت کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، قرار ‌نگیرد.

درست است که برای طراحی و ساخت سایت موارد زیادی وجود دارد که باید برای آن ایده‌پردازی کنید و برای اجرایی کردن آنها زمان بگذارید. اما به خاطر داشته باشید که محتوای غالباً نادیده گرفته شده فوتر می‌تواند برای برخی از بازدیدکنندگان بسیار مهم و جذاب واقع شود.

با اندکی تدبیر و برنامه ریزی استراتژیک، یک فوتر جذاب و کاربردی می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف تجاریتان کمک کند.

این مقاله شامل همه مواردی است که نیاز دارید بدانید تا  یک فوتر عالی برای وب سایت خود ایجاد نمایید.

همچنین به منظور ساخت فوتر مناسب برای سایتتان ۱۲ مثال آورده ایم که از آنها الهام بگیرید.

فوتر وب سایت چیست؟

فوتر وب سایت نواری از محتواست که در پایین صفحه وب سایت قرار دارد و اغلب در هر صفحه  تکرار می‌شود.

 درست برعکس هدر وب سایت شما بخشی است که در بالاترین قسمت وب سایت ظاهر می‌شود.

در حالی که طراحی صفحه اصلی شما اغلب همان چیزی است که بازدید کنندگان از آن اولین برداشت را درباره وب سایتتان می‌کنند. فوتر شما احتمالاً آخرین چیزی است که کاربران می‌بینند.

فوتر با داشتن محتوا و طراحی مناسب می‌تواند برداشتی مثبت و ماندگار در ذهن کاربران ایجاد کند و به شما در دستیابی به اهداف اصلی وب سایتتان کمک نماید.

فوتر، مکان ایده آلی برای افزودن CTA نهایی (کال تو اکشن) است و بازدیدکنندگان سایت را تشویق می‌کند تا با شما تماس بگیرند و یا در لیست پستی شما اشتراک ایجاد کنند.

این بخش از سایت شما می‌تواند به عنوان یک منوی دوم وب سایت عمل کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان هیچ اطلاعات مهمی ‌را در این قسمت از دست ندهند و آنها را با پیمایشی واضح به صفحات مختلف وب سایت راهنمایی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید در فوتر سایت خود موارد ویژه‌ای مانند تاییدیه‌ها و لایسنس‌هایی را که دریافت کردید (مثل نماد اعتماد، ساماندهی یا غیره)، جوایز (Awards) مختلفی که از رویدادها دریافت کردید (مثلا جشنواره وب و موبایل ایران) یا حساب‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی را برجسته کنید.

سرانجام، این بخش پایینی از وب سایت شما مکانی منظم را در اختیارتان قرار می‌دهد که در آن اطلاعات اساسی مانند شرایط و ضوابط، سیاست حفظ حریم خصوصی و سایر موارد حقوقی را در آن بگنجانید.

با قرار دادن تمام این موارد در فوتر، پتانسیل سایت خود را در ایجاد یک تجربه جذاب برای کاربر و جذب مشتریان جدید بیشتر می‌کنید.

ادامه مطلب در مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top